Tematica keywords

Cand ne gandim la tematica keywords, ar trebui sa ne gandim in primul rand la publicul- tinta. Si tot in primul rand trebuie sa ne definim doleantele publicului pe care dorim sa-l atragem. Acest mod de actiune ne va ajuta sa generam o tematica a cuvintelor-cheie mai buna, decat sa iei un creion si o hartie si sa scrii niste cuvinte cheie la intamplare.

Si o sa incepem aceasta tema cu un exemplu practic. Vom incerca sa generam cuvinte cheie pentru o tematica specifica pentru un site care vinde sa zicem mobila, avand sediul in Ploiesti. Daca aceasta firma vinde o varietate mare de obiecte de mobilier, dela living, bucatarii, holuri, etc., va trebui sa folosim atat cuvinte cheie cu tematica generala, cat si cuvinte cheie cu tematica specifica.




Crearea unui site bazat pe tematica unor cuvinte cheie cu "keyword mapping"


Relatia dintre cuvintele cheie si paginile pe care acestea sunt plasate, este un capitol din SEO pe care multi nu il inteleg sau il inteleg in mod gresit. Una din intrebarile pe care s-i le pun webmasterii fara experienta este: "Ar trebui sa-mi optimizez home page-ul pentru 20-30 de cuvinte cheie? Raspunsul este NU. Prea multe cuvinte cheie pe aceeasi pagina va diminua concentratia si eficacitatea tuturor cuvintelor cheie pe respectiva pagina. Motoarele de cautare vor da un rank mai mare siteurilor si paginilor care sunt mai apropiate de termenii de cautare folositi. In capitolul dedicat optimizarii paginilor, o sa vedeti ca tag-ul Title este limitat ca marime si este practic imposibil sa inserati 20 de keywords intr-un spatiu de maxim 60-70 de caractere.

Daca nu cumva aveti un site ce contine o singura pagina (ceeace nu este recomandat), va trebui sa optimizati fiecare paginia pentru 3-4 cuvinte cheie. Home page ar trebui sa vizeze cele mai populare cuvinte (fraze) cheie, in timp ce celelalte pagini se vor focaliza pe cuvintele cheie secundare mai putin competitive. Hai sa folosim exemplul de mai sus pentru a vedea cum trebuie sa facem o optimizare.
Home page-ul va trebui optimizat pentru "mobila ploiesti" si inca doua-trei cuvinte cheie apropiate de aceasta fraza. Celelalte pagini vor fi optimizate fiecare in parte pentru cuvinte cheie ce se refera la tipurile de mobilier (scaune, mese, dulapuri, etc.)

Structurarea unui site pe o tema keyword



Optimizarea cuvintelor cheie bazata pe tema "mobila"







Cuvintele cheie lungi (Long tail keyword)


Daca iti doresti ca vizitatorii siteului tau sa provina din cautarile pe motoare, ce ti-ai dori?
- O mie de vizitatori dela un cuvant cheie?sau
- O mie de vizitatori dela o mie de cuvinte cheie?

Daca nu te poti decide prea usor nu te panica; nu esti singurul! Comunitatea SEO pare a fi impartita cand vine vorba de aceasta problema. E greu sa decizi datorita faptului ca, tintind cateva cuvinte cheie foarte populare iti poate aduce mii de vizitatori pe zi, dar in acelasi timp va trebui sa faci fata unei competitii acerbe. Cu cat un cuvant cheie este mai popular, cu atat efortul pentru optimizare si crearea de linkuri va fi mai mare, pentru dobandirea unui rank bun, sau macar decent.
Deci este o mare dilema in a alege varianta cea mai buna in alegerea cuvintelor cheie pentru care vrei sa-ti optimizezi siteul.
Unii specialisti SEO prefera sa aleaga cateva cuvinte cheie foarte populare in vederea atragerii "grosului" de trafic, in timp ce altii se concentreaza pe multe cuvinte cheie ce nu au o competitivitate mare. Deasemenea "maestrii" SEO recomanda incepatorilor sa caute cuvinte cheie (fraze) lungi, pentru ca este mult mai usor si necesita un timp mai scurt sa obtii un rank mare pentru acestea.

Pentru inceput hai sa examinam despre ce este vorba in Long tail keywords si cum pot acestea sa genereze trafic pe siteul tau dela audienta pe care o tintesti.
Webmasterii ce se concentreaza numai pe cateva cuvinte cheie foarte populare, pot rata generarea unui trafic major ce ar putea fi adus dela cuvinte cheie obscure, cu o competitivitate mica. Frazele cheie lungi pot fi folosite in cautari poate numai de cateva ori intr-o luna, dar generand cateva sute de astfel de fraze cheie, pot genera un trafic de calitate surprinzator de mare. In acelasi timp, marele avantaj al acestor fraze cheie lungi este ca este foarte usor de dobandit un rank mare pentru ele, competitia fiind extrem de redusa. Cand esti un novice in SEO, folosirea "Long tail keywords" este o cale foarte sigura de a atrage primii vizitatori pe siteul tau, de pe motoarele de cautare.
"Long tail phrases" au o specificitate foarte mare, deci potentialii vizitatori care folosesc acest tip de cautare vor fi in mod cert interesati de oferta siteului tau si in concluzie, conversia va avea o rata mai mare.
De exemplu cuvantul "mobila" aduce aproximativ 11.800.000 de rezultate, in timp ce "mobila bucatarie ploiesti" aduce 9 rezultate! Elocvent, nu? Cu siguranta ca cel ce cauta mobila de bucatarie in Ploiesti, locuieste in Ploiesti sau pe aproape si doreste aceasta marfa, deci sansele unei vanzari sunt foarte mari.

Cum gasesti "Long tail keywords" pentru siteul tau?


Un bun inceput in aceasta problema il ai asigurat folosind instrumentele gratuite Google external keyword tool, Wordtracker, Keyword Discovery, Keywords Analyser, si Wordze. Totusi, in incercarea de a gasi cuvinte cheie lungi, va trebui sa folosesti si instrumente de "spionaj" si in aceasta categorie includem SEOdigger, care este un instrument indispensabil. Poti incerca deasemenea Google suggest. Acest instrument gratuit dela Google incearca sa ghiceasca ce anume cauti si iti sugereaza cautari similare, precum si numarul aproximativ de rezultate in cautari, pentru fiecare termen sugerat.
O alta modalitate de a achizitiona cuvinte cheie lungi este colectarea cuvintelor folosite in cautari chiar de vizitatorii tai. Un instrument de cautare interna a site-urilor, consta intr-o forma de site si o mica baza de date ce contine toate URL-urile site-ului si continutul lor. Cand un user scrie o interogare intr-o fereastra de cautare, programul salveaza cuvintele folosite in baza de date. Aceasta reprezinta o sursa exceptionala de cuvinte cheie lungi, de vreme ce vine direct dela vizitatorii siteului tau. Pentru aceasta actiune puteti folosi Zoom Site Indexer, un instrument foarte util.

Concluzie


Selectarea celor mai buni tremeni de cautare este primul si cel mai important pas in optimizarea site-ului tau. Selectarea cuvintelor cheie poate fi definita ca fiind arta de a colecta cat mai multi termeni posibili si apoi de a selecta dintre acestea cuvintele cheie cele mai relevante, pentru publicul caruia se adreseaza site-ul tau. Daca doresti (si sigur iti doresti:)) ca numarul vizitatorilor pe site sa creasca dela luna la luna, va trebui sa continui non-stop sa cauti noi cuvinte cheie relevante, ce pot apare odata cu dezvoltarea continutului paginilor web. Cand ai ajuns sa epuizezi instrumentele de cautare a cuvintelor cheie (cand nu prea mai ai ce extrage din ele), incepi sa te uiti prin publicatii, ziare, reviste de afaceri, sau chiar in spam-urile din mail!

Acum voi spune "stop" pe acest subiect si in capitolul urmator ne vom concentra pe un alt subiect extrem de important al SEO: STUDIEREA COMPETITORILOR

Niciun comentariu:

Loading the player ...