OPTIMIZAREA SITE-URILOR PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE

INAINTE DE A INCEPE



Aceasta colectie de articole pe care sunt hotarat sa o public ad-integrum, constituie de fapt un intreg manual de "SEARCH ENGINE OPTIMIZATION".
Dece public acest articol?
Motivul este simplu: pe web se gasesc prea multe GUNOAIE si mult prea multi asa-zisi "SPECIALISTI" in domeniu, care genereaza venituri destul de consistente, convingand pe cei mai putin initiati in acest domeniu, sa cumpere ceva ce nu le va fi de folos niciodata.
Dece primiti informatii gratis? Pai daca motto-ul blogului contine cuvintele "informatiile pe care le gasiti in aceste pagini nu sunt trunchiate in vederea comercializarii partilor esentiale si nici nu vor fi"... DE-AIA!



Introducere in SEO



Daca mai credeti ca tag-urile META inca functioneaza, va trebui sa cititi obligatoriu aceste pagini!


Unii webmasteri nu chiar corecti (ca sa nu ne exprimam trivial...), care lucrau prin anii '90, foloseau spamming-ul META tag si alte tehnici de manipulare a paginilor web, pentru obtinerea de rank-uri mari.
Motoarele de cautare au "receptionat mesajul" si au raspuns acestor tehnici prin implementarea unor algoritmi, care mai sunt in functiune si astazi.
Meta tag-urilor l-i s-a redus importanta in determinarea relevantei unei pagini undeva, la sfarsitul anilor '90.
In prezent, valoarea tagurilor META description nu mai au importanta decat pentru posesorul site-ului, pentru a oferi o descriere succinta a continutului site-ului in rezultatele cautarilor. IN CALCULUL RANK-ULUI NU MAI AU NICI O RELEVANTA!

Deci, acum motoarele de cautare sunt "deasupra" si webmasterii necinstiti vor trebui sa "traga" mult mai mult, pentru a manipula rezultatele cautarilor.
Desigur ca inca mai sunt o groaza de insi care pot pacali motoarele de cautare pentru cateva saptamani sau cel mult luni, pana cand site-urile lor vor fi penalizate de "motoare". ...si cand ajung sa fie penalizati acestia inregistreaza rapid un alt domeniu si incep din nou, cu o alta "ferma de link-uri", blog spamming sau o alta tehnica "black hat" inventata "din mers", pe care motoarele nu au descoperit-o inca.


Evitarea practicilor SEO "nesanatoase"



Speram ca vizita facuta acestor pagini se datoreaza faptului ca intentionati ca site-ul dumneavoastra sa se "impace" bine cu motoarele de cautare pentru un timp indelungat, nu numai pentru cateva zile. Motoarele de cautare continua sa dea batai de cap chiar si profesionistilor SEO prin actualizarea continua a algoritmilor de calcul.
Cu toate ca multi comercianti online (marketers) scot la iveala "formule noi" pentru a te "juca" cu motoarele de cautare, toate aceste practici de asa-zisa avansare rapida in rank-ul acordat de motoarele de cautare sunt nule, daca doriti un succes pe termen lung a site-urilor voastre. Pe internet gasim foarte multi insi jalnici, care incearca sa ne vanda (si din pacate uneori chiar reusesc) ultimul "miracol" in dobadirea unui loc fruntas in cautari.
Daca v-ati interesat de modalitatile prin care se poate dobandi un loc bun in cautarile pe motoare, desigur ca ati intalnit de multe ori mesajele acestor insi care, cu mici variatiuni suna cam asa:

" Sunt pe cale sa-ti dezvalui cel mai mare secret, pe care asa-zisii "guru marketers" nu ti-l vor dezvalui niciodata!"sau
" Am sa te invat cum am reusit eu sa castig intr-o luna 30.000$!"
Aceste scrisori de vanzare (sales letters) iti spun toate cam acelasi lucru, precum ca iti lipseste un mic "pont" din campania ta publicitara pentru a ajunge mare milionar, pe care bineanteles ca numai ei il detin.
Apoi iti pun in fata niste rapoarte de castig copiate de exemplu de pe Clickbank si asa-zisele marturisiri ale celor ce si-au umplut conturile datorita secretului cumparat dela "domnia-sa".
Desigur ca toate aceste declaratii au intotdeauna un iz de urgenta, ceva de genul "daca nu cumperi ACUM e-book-ul sau spam generator-ul, pierzi "trenul".
SEO nu este un secret, ci o DISCIPLINA, care poate fi invatata de oricine cu rabdare si practica!


Cum a-ti putea ajunge Master SEO?



Pentru asta este necesar sa dedicati suficient timp invatarii problematicii fundamentale a SEO si a indrumarelor pe care motoarele de cautare le pun la dispozitia tuturor. Daca nu ai banii necesari pentru angajarea unui specialist SEO pentru a-ti face treaba, va trebui sa dedici destul de mult timp de lucru, pentru a intelege principiile de baza a tehnicilor SEO.
O sa va ia cateva ore pentru a citi aceste pagini, dar este foarte probabil ca o sa va trebuiasca cateva saptamani pentru a aprofunda toata "materia", asta dupa ce o sa recititi totul de cateva ori.
Gasirea celor mai bune cuvinte-cheie. Imaginati-va ca sunteti proprietarul umui magazin pe o strada comerciala, iar magazinul tau nu are nici o firma. Probabil ca vei avea cativa oameni care vor vizita magazinul tau din pura curiozitate, dar vor gasi pe rafturile tale produsele pe care le doresc? Bineanteles ca cei mai multi nu vor gasi aceste produse.
Acelasi lucru se intampla si in cazul relatiei "motoare de cautare - cuvinte cheie". Vei avea poate multi vizitatori, dar nu si cumparatori.
Intelegerea web design-ului si a limbajului HTML la un nivel minim si invatarea unui editor HTML de tip WYSIWIG (what you see is what you get), cum ar fi Dreamweaver, dela Adobe. Daca nu puteti face schimbari si upload-uri paginilor tale web, nu aveti nici o sansa de a reusi sa cresteti relevanta acestora prin intermediul optimizarii cuvintelor cheie.
Nu aveti nevoie de un control total asupra site-ului, atata timp cat lucrati cu un template (sablon) bazat pe CMS (Content Management System), dar va trebui sa fiti capabil de a putea modifica tag-urile "Title", "META description" si cuntinutul propriu-zis (Body Content). Daca aveti la indemana un web designer este super!
Invatati sa scrieti si sa "injectati" cuvinte cheie in continutul paginilor web si in elementele HTML. Nu trebuie sa fiti un scriitor talentat pentru a putea crea un continut bogat in cuvinte cheie optimizate. Atata vreme cat iti vei intelege potentialii vizitatori si nevoile, dorintele acestora, scrierea unor pagini web optimizate in mod corespunzator pentru motoarele de cautare, este un lucru ce poate fi invatat de oricine. Cel mai important lucru este sa nu uitati sa scrieti mai intai pentru vizitatorii site-ului si abia dupa aceea ganditi-va la cuvintele cheie care va vor aduce trafic de calitate (adica veti fi vizitati de cei ce cauta exact ceeace dumneavoastra oferiti, astfel obtinand venituri constante, nu intamplatoare).
Dedicati suficient timp pentru a adauga site-ului cateva pagini pe saptamana.
Cele mai multe afaceri mici, ignora importanta dezvoltarii site-ului dupa ce ajung (conform statisticilor) la aproximativ 45 de pagini, care si acelea nu contin cine-stie-ce subiecte relevante, cum ar fi pagini gen politici de confidentialitate sau pagini de contact. Site-urile cu un continut relevant, sunt intotdeauna mai apreciate de motoarele de cautare. Deci incercati sa scrieti macar o pagina noua pe saptamana pe fiecare subiect abordat de site, care sa raspunda la eventualele intrebari pe care vizitatorii le-ar putea avea, in legatura cu continutul paginilor web. Incepi cu "ponturi" de genul "cum sa..." sau "stiati ca...", "top 10...",pentru a va incepe informarea vizitatorilor.
Aprofundati conceptul de LINK si faceti-va un plan de construire a acestora. Daca ati fi un director de departament intr-o firma mare, ati angaja pe cineva fara a-i verifica referintele? Referintele va furnizeaza cateva moduri concrete de a angaja sau respinge un candidat. Link-urile sunt echivalente cu referintele, pe web. Motoarele de cautare folosesc link-urile pentru a determina ierarhia site-urilor, in functie de valoarea si calitatea acestora, intr-o cautare ce vizeaza un anumit domeniu sau obiect. Cu cat un site este mai "citat", adica are mai multe link-uri catre el, cu atat va ajunge la un rank mai mare. Este important sa dezvoltati un "simt" al link-urilor valoroase inca dela inceput, ceeace va va ajuta sa va depasiti destul de repede competitorii.
Aveti rabdare chiar daca observati ca va scade repede rank-ul si continuati sa invatati despre SEO in fiecare zi. Reactiile radicale determinate de schimbarea rank-ului, constituie cele mai frecvente cauze ale deprecierii rank-ului. Daca site-ul dumneavoastra are cateva luni dela postare pe web, dati-i macar un an, pentru a obtine un rank rezonabil. Atata vreme cat apelati la o optimizare prudenta si folositi "white hat" SEO in construirea de link-uri (care va fi descrisa in capitolele urmatoare), orice fluctuatie a rank-ului va fi NUMAI temporara si nu aveti nici un motiv sa schimbati tactica SEO.
Mariti-va bagajul de cunostinte prin subscrieri la bloguri cu tematica SEO, cititi forumuri SEO si articole ale expertilor in domeniu.


Ce-i atata de secret in privinta motoarelor de cautare?



SEO
KEYWORDS
SERP
PAGE RANK
BACK LINKS
Ce ar putea reprezenta aceste cuvinte? Asta depinde de momentul in care ati realizat ca site-ul dumneavoastra are nevoie de traficul generat de motoarele de cautare, in vederea atragerii de vizitatori, care la randul lor va ajuta sa dezvoltati afacerea.
Termenii de mai sus sunt bine cunoscuti de majoritatea webmaster-ilor care au vizitat deja cateva portale de marketing ale principalelor motoare de cautare, forumuri SEO sau au citit macar o lucrare de SEO. Daca nu sunteti familiarizati cu acesti termeni nu intrati in panica! Noi intelegem confuzia creata in jurul proceselor de optimizare pentru motoarele de cautare si va vom sprijini folosind mijloace cat mai simple pentru o buna intelegere a acestora.

Motoarele de cautare sunt intelese in mod gresit de catre multi webmasteri deoarece acestea nu publica niciodata metodele exacte prin care calculeaza rank-ul!!

Daca sunteti cu adevarat interesat de vizibilitatea site-ului pe care il detineti, sunteti dator sa invatati cat de mult puteti despre cele mai bune si productive metode de a ajunge in top-ul principalelor motoare de cautare: Google, Yahoo! si MSN. Ce trebuie sa faci este de fapt ceeace le trebuie motoarelor de cautare pentru castigurile si profitabilitatea lor! La asta v-ati gandit vreodata?

Aspectul comercial al Internetului a creat foarte multe probleme motoarelor de cautare. Motoare de cautare au existat cu mult inainte de a aparitia Google in biblioteci, institute de cercetare sau servicii publice. In zilele de inceput, afisarea unui document cautat, era urmarea unui proces ce consta in special in cercetarea continutului site-urilor, fara a se tine seama de link-uri si de alti factori externi. Explozia Internet-ului insasi, a generat cursa pentru inventarea celui mai "destept" motor de cautare, care sa fie capabil sa gaseasca informatiile cu adevarat valoroase, printre milioane de pagini nefolositoare, concepute in vederea "pacalirii" motoarelor. Organizarea miliardelor de pagini web pentru a le "cantari" valoarea si a-ti aduce in fata exact ceeace ai cautat, presupune o munca imensa chiar si pentru Google.

Ganditi-va la motoarele de cautare ca la niste veritabili supraveghetori a editarilor cuprinse in toate paginile existente pe web! Ca "sef" al editorilor, este sarcina motoarelor de cautare sa distribuie cele mai bune pagini web ca raspuns la cautari. Motoarele de cautare castiga multi bani prin postarea reclamelor ce sunt in concordanta cu cautarea naturala la care raspunde. Adica mai pe inteles: cand iti returneaza raspunsul la cautare, in dreapta paginii vei gasi reclame ce au ca subiect tocmai ce cauti tu. Acesta este motivul pentru care relevanta este cheia supravietuirii lor! Cu cat cautarile au ca rezultat raspunsuri mai relevante, cu atat numarul utilizatorilor respectivului motor de cautare, va creste. Cam din 2001, Google a facut o treaba fantastica, returnand cele mai bune rezultate, motiv pentru care a fost rasplatit cu o multime de postari de reclame, care au adus foarte multe venituri. In incercarea de a mentine relevante rezultatele cautarilor, motoarele de cautare trebuie sa se asigure ca printre site-uri exista niste reguli de joc bine stabilite, si fac asta prin frecvente schimbari in algoritmii de calcul, pentru a elimina toate incercarile de manipulare a page rank-ului.


In acest tutorial vom incerca sa acoperim toti pasii ce trebuiesc facuti in vederea construirii de site-uri "sanatoase", care sa nu intre in conflict cu motoarele de cautare. Deasemeni va vom expune riscurile inerente pe care vi le asumati incercand sa recurgeti la tehnicile de manipulare a rank-ului.

Vizionati aceasta expunere facuta de Matt Cutts, specialist Google in combaterea spamului:
http://www.mattcutts.com/blog/2008/05/

Niciun comentariu:

Loading the player ...