Alternativa publicitatii prin cuvinte cheie platite



Rezultatele naturale ale cautarilor sunt rezultatul exclusiv al algoritmilor motoarelor de cautare, in timp ce, contra cost, se poate obtine o afisare pe primele pozitii in rezultatele cautarilor, folosind metoda PPC (pay per click), adica de fiecare data cand cineva va vizita site-ul, proprietarul acestuia va plati o suma catre respectivul motor de cautare. Link-urile de acest gen se numesc "linkuri sponsorizate".
In imagine puteti vedea modul de postare de catre Google, a link-urilor platite; pentru toate cele trei motoare de cautare amintite, modul de publicare a link-urilor platite este similar.
Cand efectuati o cautare pe Google, Yahoo!, sau MSN, veti vedea in capul listei aceste linkuri platite.
La Google puteti accesa acest serviciu prin "Google Adwords", la Yahoo! "Marketing Solutions", iar la MSN, la "MSN adCENTER".

Pro si contra PPC


Au cam apus vremurile cand, se putea obtine un rank bun pentru cuvinte cheie competitive, in numai cateva saptamani dela lansarea unui site pe web. Defapt, site-urile noi, foarte rar reusesc o "ascensiune" buna in primul an de existenta. Acesta este "punctul" unde apelarea la reclama prin pay-per-click vine in sprijinul dumneavoastra. Atata vreme cat aveti un card valid, este solutia cea mai la indemana pentru a incepe sa aveti vizitatori pe site, imediat dupa ce ati "batut palma" cu motoarele de cautare, pentru reclama.
Asadar, marele beneficiu al PPC este acela de a putea avea imediat trafic catre site, partea negativa fiind evident, facturile pe care va trebui sa le platiti luna de luna.

Cine foloseste publicitatea prin Pay-Per-Click?

- Publicistii care inca nu sunt pregatiti sa realizeze un venit sau care nu au timpul necesar pentru a-si mari rank-ul site-ului in mod natural. Afacerile mici si mijlocii se confrunta adesea cu o dilema, atunci cand vine vorba de SEO. Sa apeleze la o firma specializata in SEO, sau sa incerce optimizarea site-ului pe cont propriu? Ambele variante implica costuri si timp pierdut.
In multe cazuri firmele mici de e-Comert apeleaza in prima instanta la pay-per-click pentru a-si face reclama. In scurt timp insa, acestea realizeaza ca neapeland la un specialist in campanii PPC sau la instrumentele necesare realizarii unei conversii satisfacatoare, vor pierde foarte repede o multime de bani. (numim conversie raportul dintre vizitele finalizate cu o vanzare si totalul vizitelor pe un site).
- Firmele superspecializate, ale caror site-uri nu pot fi optmizate prin metode SEO clasice. Site-urile de tip "corporate" adeseori nu pot fi optimizate. Directorii sau alte persoane cu functii executive din firmele mari, nu au un interes deosebit ca site-ul companiei sa dobandeasca un rank inalt in motoarele de cautare. In aceste cazuri, singura solutie este apelarea la varianta PPC.
- Advertiserii PPC, care vor sa fie in topul rezultatelor de cautare pentru mii de cuvinte cheie. Aceste companii echivaleaza costurile PPC cu costurile oricarui alt tip de publicitate off-line (tv., afise, ziare, etc); acestia investesc mult in unelte de analiza profitabilitatii fiecarui cuvant cheie, pentru a dobandi niste rapoarte foarte exacte pentru cuvintele in care investesc bani.
- Webmasterii care vor sa testeze intr-un timp scurt performantele cuvintelor cheie, pentru a putea construi o lista cu cuvinte ce pot aduce o crestere naturala a PR. Webmasterii destepti stiu ca, pentru a testa in mod efectiv relevanta si valabilitatea cuvintelor cheie, folosirea PPC este extrem de utila. Iti ia efectiv numai cateva minute sa setezi o campanie PPC ce cuprinde mii de cuvinte cheie, iar folosind Google Analytics puteti pierde cel mult cateva zile pentru gasirea celor mai performante cuvinte cheie.
- Advertiserii care au deja un brand recunoscut, dar care vor sa aibe postarile in topul rezultatelor cautarilor, cand alti competitori doresc deasemenea sa ajunga in top folosind numele brandului drept cuvinte cheie. Un exemplu bun in aceasta privinta ar fi liniile aeriene. Agentiile de voiaj online vor folosi intotdeauna brandurile liniilor aeriene pe post de cuvinte cheie: "american airlines" sau "swissair", etc.
Nu este un lucru iesit din comun pentru unii advertiseri sa cheltuiasca zecii de mii de dolari pe luna, pentru a dobandi vizibilitate imediat. Deasemenea acestia pot avea site-uri "tinere", abia lansate care nu pot dobandi PR natural intr-un timp asa de scurt, sau au fost penalizate pentru folosirea tehnicilor SEO spamming.
Ceeace vrem sa subliniem este ca folosirea programelor PPC reprezinta o alternativa foarte buna de a aduce siturile in fata a milioane de alte site-uri daca aveti un buget lunar, daca faceti o analiza temeinica a cuvintelor cheie folosite si daca setati foarte bine un program care sa genereze un raport capabil sa masoare numarul de vizitatori si rata de conversie, inainte de inceperea oricarei campanii Google Adwords!

In capitolul urmator vom incerca sa ne punem cateva intrebari ale caror raspunsuri aduc beneficiul unei mai bune cunoasteri a mecanismelor ce conduc la SEO.

Niciun comentariu:

Loading the player ...