FAQ si raspunsurile aferente

Care sunt avantajele esentiale ale SEO?


Unul dintre avantajele esentiale al unui rank natural mare, este acela ca site-ul dumneavoastra va primi vizitatori continuu, fara sa aveti alte costuri inafara hosting-ului. Este ca si cum ati avea o pagina intreaga de publicitate in "Yellow Pages", la categoria de afaceri respectiva.
Acesta este si scopul acestei lucrari, de a va indruma spre un rank natural inalt, fara cheltuieli inutile. Desi obtinerea de trafic dela motoarele de cautare este extrem de benefic din punct de vedere financiar, nu veti putea obtine aceasta performanta fara o aprofundare serioasa a tuturor metodelor SEO.

Dece siteul tau nu are inca un rank corespunzator?


Daca siteul tau este online de cateva zile, va spun sigur ca umblati dupa cai-verzi-pe-pereti! Longevitatea pe web este "aur", iar motoarele de cautare "premiaza" siturile care au vechime in bazele lor de date. Asta nu inseamna neaparat ca un site lansat de cateva luni nu poate dobandi un rank bun, insa siturile mai "batrane" au intaietate in fata celor mai noi, in special in Google.

Siteul tau este focalizat pe cautari globale sau locale?


Este o diferenta enorma de efort si timp necesar a fi alocat realizarii unui rank bun global sau local. Obtinerea unor rank-uri de top pe motoarele de cautare depinde de competitivitatea keywords-urilor pe care vrei sa le folosesti. Asta inseamna ca, cu cat sunt mai putine pagini web care tintesc aceleasi cuvinte cheie, sansele de a ajunge in top ranking sunt mai mari.
Hai sa presupunem ca esti webmasterul unei firme de vanzari imobiliare, intr-un oras cu populatie de 70000 de locuitori. Hai sa spunem Barlad. O sa va fie usor sa folositi de exemplu fraza "vanzari imobiliare Barlad" sau "case in Barlad". Siteul va ajunge probabil imediat un top ranking numai prin crearea unor taguri unice in title, pe care le veti putea raspandi in cuprinsul paginilor web.
Datele problemei se schimba insa radical daca vrei un top rank pentru o firma de afaceri imobiliare in Bucuresti sau in Constanta.Si probabil ca va dati seama si dece. Numarul firmelor concurente va fi cu mult mai mare, deci si probabilitatea folosirii acelorasi cuvinte cheie in paginile siteurilor similare, va fi cu mult mai mare. Pentru promovarea unui site focalizat pe piata unui oras mare, va trebui ca tagul title sa fie optimizat temeinic, sa se genereze un continut conceput foarte bine, sa recurga la SEO, la link building, pentru a accede la un "number one ranking".
Dar nu va descurajati. Rank-ul este o valoare dinamica si, cu eforturi si multa perseverenta puteti obtine rezultate excelente!
Proprietarii de siteuri care vand produse sau distribuie continutul siteului in toata lumea, sunt preocupati in permanenta de SEO si asta e usor sa vezi dece. Odata ce eliminam aspectul local al unui site si facem o cautare globala, atunci lucrurile se vor schimba dramatic. Cautand cuvintele "real estate" (firma imobiliara), vom gasi pe Google de exemplu "rezultate 1 - 10 din aproximativ 370.000.000 !!!
Daca nu puteti gasi cuvinte cheie unice, competitia la nivel global pentru cuvinte cheie populare va necestia un timp mult mai indelungat si un link building foarte atent conceput. In unele cazuri, SEO pentru un site ce are o tinta globala, poate dura si un an pentru obtinerea unui loc in top 10 ranking.

Varsta siteului tau si Google "Sandbox"


Poate ca nu stiti dar, varsta siteului tau este un factor cheie pentru volumul de munca pe care va trebui sa-l afectati pentru dobandirea unui rank bun.
Nu vorbim de data la care a fost inregistrat domeniul tau, ci de timpul scurs decand siteul tau este online. Cu cat siteul a fost mai mult timp online, fara intreruperi semnificative, cu atat mai bine. Siteurile cu o varsta mai mica de un an vor avea o perioada dificila de traversat, in special in cautarile Google, datortita unor factori pe care nici macar Google nu ii face publici. Sase luni, pana la un an ii trebuie unui site pentru a dobandi un rank bun, acest "plafon" fiind impus practic in mod artificial de catre Google, siteurile aflate in aceasta perioada "de proba" formand "Google sandbox" (cutia de nisip), asa cum este supranumita in practica SEO.

Dobandiea unui rank natural mare in motoarele de cautare depinde de doi factori fundamentali


Optimizarea On-page si Off-page

- Factorii de optimizare On-page pot fi inbunatatiti prin incorporarea de keywords in tagurile "title", in continutul textului si in linkurile interne. Defapt, optimizarea continutului unui site o putem trece in categoria optimizarii "on-page", si cu toate ca factorii on-page pot contribui intr-o masura mai mica la scorul general al rankingului, acestia vor determina inbunatatirea sau inrautatirea factorilor off-page deoarece, calitatea continutului va atrage sau nu mai multe linkuri externe.

- Factorii de ranking off-page sunt cunoscuti si ca "link popularity" adica, mai precis, este vorba bespre linkurile ce vizeaza siteul tau. Desi optimizarea paginilor tale web este un pas important, algoritmii folositi astazi de catre motoarele de cautare se bazeaza intr-o masura mai mare pe factorii de ranking externi, respectiv la linkingul extern.
Linkurile externe sunt catalogate ca voturi pentru siteul tau si ca masura a calitatii acestuia. Iti poti mari popularitatea linkurilor, achizitionand linkuri de calitate din multe surse. Unele linkuri pot fi din bloguri, linkuri reciproce, linkuri "one way", linkuri dela articole e-zine, dela directoare web sau linkuri guvernamentale. Linkurile din articole de presa, stiri sau industrie sunt deasemenea o sursa foarte buna.
Recent, motoarele de cautare au inceput sa ia in considerare la calculul rankingului si linkurile dinspre siteuri comunitare, cum ar fi Technorati, YouTube, Stumble Upon si Bloglines. Linkurile dinspre siteurile comunitare au o valoare in calculul rankului deoarece, preferintele proprietarului unui site intr-un domeniu sau altul este un indicator bun al valorii siteului, preferinte care altfel nu pot fi determinate print-un algoritm matematic.
Termenul folosit generic pentru propagarea stirilor despre valoarea unui site este numit "Viral Marketing". Viral marketing este noua sursa de trafic pentru webmasteri si ne vom referi la ea in capitolul dedicat intr-un capitol special Web2.0 Linkbuilding si Viral Marketing, in care vom dezvalui ce trebuie si ce nu trebuie sa facem, pentru a aduce siteul tau deasupra miilor de utilizatori ai siteurilor sociale, intr-un timp destul de scurt.

Care ar fi "secretul" dobandirii unui rank mare in 2008?


In fiecare an algoritmii motoarelor de cautare evolueaza, se schimba. In unele cazuri apar chiar schimbari majore in ierarhizarea siteurilor, chiar la unele siteuri cu notorietate mare. Din punct de vedere SEO, trebuie avut mereu in vedere ce anume "cauta" motoarele de cautare in optimizarea siteurilor si in masurarea popularitatii linkurilor. Asa cum am mai spus, problema este ca motoarele de cautare nu dezvaluie niciodata lista de parametri pe care ii iau in calcul. Ar fi prea bine, dar nu-ti face sperante...

Pentru a avea rezultate bune, va trebui sa monitorizezi orice fluctuatie in rezultatele cautarilor pentru frazele cheie. Va trebui deasemenea sa tinem sub supraveghere structura siteului, popularitatea linkurilor si o serie de alti factori.
In unele cazuri nu exista fluctuatii ale rankului pe perioade de luni de zile, apoi brusc observam ca alte siteuri cuceresc rezultatele top 10. Cand exista o schimbare semnificativa in rezultatele top ranking-ului, este un semn clar de schimbare a algoritmilor motoarelor de cautare.

Deci... care ar fi "secretele" rankingului in anul 2008??

- Domeniile cu vechime si notorietate inca domina rezultatele topurilor. Daca nu ai un domeniu care a fost online pentru cativa ani, inca mai poti gasi unul. Veti fi uimiti cati oameni vor sa-si vanda domeniile vechi de 4-5 ani pentru mai nimic. Dar, ca sfat, nu apelati la brokerii de domenii pentru a face o afacere buna in acest sens. Va trebui sa faci o investigatie proprie in "stilul clasic". Apelati la cautarea cuvintelor cheie care va intereseaza si duceti-va dincolo de (sa zicem) pagina 4 sau 5 sau chiar mai jos! Instalati extensia SEO FIREFOX si activati "informatii privind varsta domeniului"(website's age information). Cand gasiti un site care are cel putin doi ani vechime si informatiile par invechite, gaseste "contact info" si trimite un e-mail cu o oferta de cumparare a domeniului.

- Linkurile dela siteuri al caror continut au o relevanta mare in stabilirea Google PageRank, pot accelera foarte mult cresterea rankului propriu. Aceasta este o categorie de linkuri pe care Google nu agreaza deloc sa le cumperi, dar in realitate, daca nu pui ceva bani "la bataie" nu vei putea dobandi un PR (page rank) de 7 sau 8. Hai sa judecam putin: daca siteul tau este nou si de orientare comerciala, nimeni nu-ti va face vreun favor ca sa-ti dea ceva gratis. Va trebui sa te obisnuiesti cu ideea ca iti trebuie ori bani, ori timp si mult talent pentru a-ti crea linkuri catre site.

- Schimbul de linkuri, inscrierea in directoare si articolele din siteurile sociale nu sunt cele mai valoroase alternative (din punctul de vedere al cresterii rankului). Si hai sa vedem dece este asa:
Daca motoarele de cautare constata ca 80-90% din linkurile tale provin din schimburi de linkuri sau din articole ori din inscrierea in directoare, "concluzia pe care acestea o trag este simpla: "fabrici" linkuri cu scopul de a dobandi un rank mare, pentru ca siteul tau nu ofera VALOARE! Siteul tau are nevoie de alte surse de linkuri "one way" pe care le-ai putea dobandi datorita unui continut valoros sau al unei "unelte" foarte utile postata in paginile tale. Acest tip de linkuri sunt cele "castigatoare".
- "Social media" castiga teren, asa ca ar fi bine sa fii si tu "sociabil". Un link dela Bloglines, Technorati, Delicious, Blogpulse, IceRocket sau Stumble Upon, este felul comunitatii web de a spune ca siteul tau este in curs de dobandire a unei valori. In ultimii ani motoarele de cautare au inceput sa se bazeze si pe opinia colectiva a comunitatii exprimata in siteurile "social comunity", pentru a adauga relevanta in calculul facut prin algoritmul lor. Aceasta tendinta se pare ca va continua si in urmatorii ani, accentuandu-se in anii viitori.

Vrei sa inveti mai multe despre search engine marketing?


In lumea SEO schimbarile sunt foarte rapide. A fi la curent cu ultimile stiri referitoare la dezvoltarea marketingului este absolut esential pentru succesul siteului tau. Mai jos gasiti o lista cu siteuri ce contin resurse excelente, care va vor ajuta sa invatati mai multe si totodata sa fiti la curent cu toate noutatile in domeniu.


SEO Bloguri
[Technorati] Tag results for Google
301 Powered: Seo News
5 Star Affiliate Blogs, Internet Marketing Blog, SEO, Google News
ABAKUS Search Engine Marketing SEO Blog
Alan Meckler
All About Content
Andy Beal's Marketing Pilgrim
Ask Jeeves Blog
Beanstalk's SEO News Blog
Blog Business World
Bluehat SEO
Brad Fallon
Charlene Li's Blog
ClickZ Experts
ClickZ
Developedtraffic.com
Digg
eWEEK Technology News
Fathom SEO Search Engine Optimization Blog
Geeking with Greg
Getting Granular: The DigitalGrit Blog
Google Blogoscoped
Google, Inc. - Topix.net
Googling Google
Graywolf's SEO Blog
Greg Boser - Search Engine Marketing Consultant -aka WebGuerrilla
Jeremy Zawodny's blog
Jeremy Zawodny's linkblog
John Battelle Search Blog
Jim Boykin's Internet Marketing Blog
Justia Legal Marketing Blog
Justilien.com
Link Building Blog
Local Search ... Is your business ready?
MarketingVOX - The Voice of Online Marketing
Matt Cutts: Gadgets, Google, and SEO
Mike Grehan says...
MSN Search's WebLog
News.blog: Google (CNET News.com)
Official Google Blog
Oilman
Online Marketing Blog
Pandia Search Engine News
Red Herring
Rev2.org
Robin Good's Latest News
SageRock
Scott Fish SEO News and Blog
Search Engine Guide Blog
Search Engine Journal
Search Engine Roundtable
http://www.mattcutts.com/blog/

Niciun comentariu:

Loading the player ...