Dece sunt importante link-urile ?

Link-urile sunt o sursa de trafic de calitate pentru site-ul tau; si cand spun "de calitate", ma refer la faptul ca site-ul tau va atrage acel segment de piata INTERESAT de continutul paginilor si (sau) de produsele pe care le oferi. Traficul de calitate este mult mai in masura sa atraga vizitatori FIDELI, vizitatori care sunt susceptibili sa cumpere produsele oferite. Acest tip de trafic este "raspunzator" pentru generarea de venituri.

Linkurile relevante ridica rank-ul NATURAL in motoarele de cautare

Link-urile iti vor asigura conectarea site-ului la baza de date a motoarelor de cautare importante. In plus, motoarele de cautare folosesc link-urile in algoritmurile lor de calcul a RELEVANTEI. Asigurandu-ti link-uri dinspre paginile unor site-uri relevante, este o actiune prin care site-ul tau, in mod sigur va fi inclus si va creste in rank. Dobandirea unor link-uri CATRE site este cea mai importanta actiune pentru "cresterea" in motoarele de cautare.

Dece popularitatea link-urilor este factorul primordial in asigurarea unui loc in topul motoarelor de cautare?


Popularitatea unui link "versus" Continut

Asa cum am mai spus, toata lumea este deacord ca "rege" este continutul. Si atata vreme cat continutul este elementul principal in dezvoltarea cu succes a unui site comercial, popularitatea link-urilor este factorul primordial in pozitionarea pe un loc fruntas in cautari.
"Off page criteria", adica, criteriul prin care motoarele de cautare "judeca" paginile DINSPRE care vin link-uri catre site-ul tau, a ajuns sa fie un factor primordial de ierarhizare in cautari.

Analiza popularitatii link-urilor initiata de Google, a facut ca acesta sa se situeze in fruntea motoarelor de cautare

Factorul decisiv care a propulsat Google in fruntea motoarelor de cautare, a fost punerea la punct a criteriului "Page Rank".
Majoritatea motoarelor de cautare isi construiau ierarhizarea site-urilor cautand elemente relevante numai in continutul paginilor, pentru a analiza subiectul si continutul paginilor. Factorul "continut" nu putea oferi date decat despre cum se citeste un site oarecare si despre cuvintele continute. Nu existau verificari din alte puncte de vedere.
Ce a facut Google a fost sa analizeze ce spun alte site-uri despre o anumita pagina din alt site, prin analiza linkurilor catre pagina respectiva.
Algoritmul de calcul dezvoltat de Google, pozitioneaza site-urile in cautari in primul rand dupa:

1. Volumul de linkuri catre o pagina
2. Calitatea acestor link-uri
3. Textul ancora al linkului(adica textul pe care este construit link-ul)catre pagina ta de site.

1. Volumul de link-uri

Importanta unui site in motoarele de cautare creste proportional cu numarul de link-uri indreptate catre acesta. Numarul link-urilor reprezinta o parte din datele ce intra in algoritmul de calcul al "PageRank".
Un site, de exemplu Yahoo, este considerat a fi important, datorita numarului imens de link-uri pozitionate spre acesta. Si daca un site important creaza un link spre site-ul tau, atunci si site-ul tau este considerat ca fiind important, fapt care ii confera un aspect de calitate.

2. Calitatea link-urilor

Calitatea link-urilor catre un site este ierarhizata. ! Deci un link dela Yahoo de exemplu, este luat in considerare ca avand o importanta mai mare decat un link venit dela un site fara importanta. Un link dela un site care are un numar mare de link-uri naturale dobandite si are ca si continut asemanator sau complementar cu continutul site-ului tau, este considerat ca un link de calitate!

Un site este "judecat" dupa continutul siteurilor "vecine" (adica cele ce contin link-uri catre site-ul tau). Google face referire la ceeace am putea numi "vecini rai" (bad neighborhoods) si este important sa stai "la distanta" de ei!
Un exemplu de link-uri de proasta calitate sunt cele de genul "free for all".

3. Textul - ancora (Anchor text)

Decand se folosesc textele descriptive atunci cand se realizeaza un link catre alt site, Google analizeaza "anchor text"-ul.
Sa dam un exemplu, pentru o mai buna intelegere.
Avem o fraza in care un anumit cuvant contine un link spre o pagina oarecare:
" Puteti viziona ce poate un Bugatti Veyron !
Google va analiza cuvintele scrise de mine: Bugatti Veiron
Asta ar trebui sa fie suficient pentru a obtine cateva link-uri utile, pentru un rank bun, cu un text-ancora relevant care deasemenea este valoros in "lupta" pentru rank, dar acum este foarte important sa dobandim o serie de linkuri dela cat mai multe site-uri care contin texte-ancora relevante. Deoarece mediul motoarelor de cautare a devenit mai competitiv, este imperativ necesar sa ne asiguram un volum cat mai mare de link-uri de calitate catre site.

In ce mod linkurile va ajuta site-ul?

Actiunea prin care comunitatea web citeaza un site, in esenta, este ca un vot pentru rezultate de varf. Problema este ca daca aceasta comunitate nu poate vedea site-ul tau (adica daca nu dobandesti un rank de varf pe motoarele de cautare), nu va vota niciodata pentru tine.
Un alt neajuns este acela ca, atata timp cat o crestere naturala a link-urilor este posibila la un site cu un continut original, care creaza idei, aceasta crestere naturala nu se mai regaseste la majoritatea site-urilor cu un continut comercial. Siteurile comerciale vor fi nevoite sa creeze continut care sa inspire crearea de link-uri si sa aibe o atitudine proactiva in scopul de a dezvolta linkuri dinspre alte site-uri.

Modalitatea cea mai buna de a dobandi link-uri

Provocarea este de a dobandi un numar cat mai mare de link-uri cu texte-ancora relevante. O modalitate este de a pune pe cineva sa migaleasca la obtinerea unor link-uri in sistemele de link reciproc, actiune ce nu va duce la rezultate satisfacatoare. Problema link-urilor reciproce este aceea ca este o treaba foarte migaloasa sa le construiesti, si in special aceea ca motoarele nu prea le iau in calcul la stabilirea rank-ului. Link-urile "one way" au o valoare mult mai mare decat cele reciproce!

O metoda mai buna de a construi link-uri este aceea de a cumpara link-uri de la site-uri ce au o relevanta mare, care sunt dispuse sa vanda spatiu de reclama. Reclama prin link-text a usurat procesul de obtinere a link-urilor.
Mai jos este prezentata o metoda prin care puteti dezvolta o strategie de cumparare a link-urilor.

Prima actiune: cumparati relevanta, nu PageRank !

Primul criteriu atunci cand cumparati link-uri ar trebui sa fie relevanta paginii web pe care link-ul va fi plasat. Cumpararea link-urilor ce tintesc numai PageRank-ul nu este recomandata. Sunt multi factori ce concura la dobandirea unui PageRank mare in motorarele de cautare si cumpararea link-urilor ce tintesc numai rank-ul nu va asigura site-ului o pozitie buna in cautari.
Link-urile relevante sunt cele plasate pe site-uri care au sansa de a penetra piata pe care tu o tintesti.
Si sa dam un exemplu: daca ai un site dedicat vanzarii de case, atunci un link relevant va fi (bineanteles) plasat pe un site care are aceeasi piata-tinta: vanzarea de case; aceasta insa este greu de realizat, din cauza concurentei directe. Deci ne vom indrepta atentia catre site-urile unor constructori de exemplu, sau a unor furnizori de materiale de constructii, mobilier, etc.
Sunt multe motivele pentru care relevanta ar trebui sa fie criteriul numarul unu, atunci cand cumperi spatiu publicitar si "text link ads".
Iata cateva dintre acestea:
- Au cea mai mare sansa de a-ti asigura un trafic cu vizitatori ce cauta subiectul site-ului tau.
- Pe termen lung, link-urile relevante vor fi "percepute" in algoritmii de calcul ai motoarelor de cautare, ca fiind mai valoroase decat link-urile ce tintesc numai traficul (fara a tine seama de calitatea traficului).

Google a muncit din greu pentru a se debarasa de sistemul de creere a page rank-ului bazat pe algoritmuri ca "Hilltop" sau "LocalRank" care catalogheaza site-urile dupa cum acestea sunt cautate pe comunitatile locale.
Iata ce spune Google: "Am mers mai departe decat contorizarea numarului de aparitii a unui cuvant in continutul unei pagini si examinam toate aspectele continutului acesteia (inclusiv cuntinutul paginilor ce au link-uri spre aceasta), pentru a determina daca aceasta este ceea ce cauti".

"High PageRank" versus link-uri irelevante pentru site-ul tau

Cumpararea la intamplare de PageRank pe site-uri ce nu au legatura cu continutul site-ului tau, nu este deloc o investitie recomandabila. Oricare ar fi motivele pentru care ai cumpara un PageRank fara relevanta pentru link-ul tau, acest lucru s-ar putea sa nu fie in interesul tau.
- Daca un site ofera spre vanzare spatiu publicitar pentru link-uri off topic, acelasi site poate oferi acest lucru si pentru alte site-uri care au PageRank-ul blocat sau care au fost sterse din index-ul Google!
Unele site-uri sunt penalizate pentru ca au cumparat link-uri off topic. Cumparand astfel de link-uri nu faceti decat sa cresteti riscurile pentru site-ul vostru.


Setarea textului potrivit pentru link: foloseste cele mai bune cuvinte cheie (keywords) pe care le detii pentru textul pe care plasezi link-ul (Anchor Text) dar deasemenea foloseste cuvinte variate pentru link text!

Textul- ancora este textul vizibil al link-ului.
Pentru a verifica daca link-ul tau este vizibil in motoarele de cautare, trebuie sa vizualizezi codul-sursa al paginii pe care este postat. Asta se poate face intrand pe IE, pe "page/view source" si tastati "control F" pe codul sursa pentru a putea cauta link-urile.
Motoarele de cautare vor asocia site-ul tau cu aceste texte-ancora ale link-urilor catre site-ul vostru! Daca folosesti "text link ads" in textele- ancora, acest lucru va spori "scorul" privind relevanta pentru "text link ads".
Acesta este aspectul fundamental in algoritmul Google! In ziarul Stanford, fondat de membrii fondatori ai Google, ei definesc "page rank" ca find sansa cuiva ca, efectuand o cautare la intamplare, sa gaseasca un site specific, si deasemenea afirma ca sansa pe care cineva o are in cazul unei cautari la intamplare de a gasi un site specific, este determinata de ce spun altii privind continutul site-ului respectiv. Si se afla in textul- ancora al link-urilor catre acel site!!

Image ads - o alternativa cu sanse mai mici

O alta optiune de cumparare de link-uri este aceea de a cumpara link-uri imagine (bannere), setate ca link-uri directe catre site-ul tau si care sa foloseasca, "alt text"-ul ca link.
Teoretic, acest tip de link-uri ar trebui sa fie interpretate la fel ca si un link catre site-ul tau, dar nu sunt la fel de valoroase ca text link ad-urile statice. Aceste link-uri vor fi considerate ca link-uri catre site-ul tau, iar textul alternativ va avea efect similar cu un link text.

Importanta varierii textului link-ului

Unii webmasteri au inteles cat de puternice sunt textele- ancora ale link-urilor si au renuntat rapid la construirea a mii de link-uri folosind exact acelasi link text. Actiunea de a folosi de foarte multe ori exact acelasi text link va poate aduce "surpriza" de a fi penalizati de catre motoarele de cautare, deoarece acest model poate fi considerat ca fiind nenatural (artificial). Asta deoarece modelele de link-uri sunt de cele mai multe ori construite pe fraze ca: "click here" sau
"numele firmei tale", etc. Folosirea aceluiasi text-ancora pentru link-urile tale nu are deloc un aspect natural pentru majoritatea link-urilor tale.
Cand link-urile apar ca fiind naturale (cu texte-ancora diferite), vizitatorii vor putea accesa site-ul tau cu o varietate mare de rexte-ancora. De exemplu cei ce cauta "Text Link Ads" pot folosi:

• Text-Link-Ads.com
• Text-Link-Ads
• Buy Text Links
• Buy Links
• Sell Links
• Sell Text Links
• Buy and Sell Text Links
• Text Link Broker
• Text-Link-Ads: Buy Text Links
Folosindu-ti cele mai puternice cuvinte-cheie ca text-ancora si apeland la diversificarea frazelor "key word" vei avea cele mai mari sanse de a accede la un rank de top pentru multe cuvinte-cheie.
Cel mai natural mod de a crea link-uri este acela in care nu se foloseste tehnica manipularii link-urilor. Folosirea unei varietati, unei combinatii cat mai mari de cuvinte-ancora, confera profilului link-urilor tale un aspect natural. Avand un pachet de link-uri naturale, site-ul tau se va bucura de cea mai buna sansa de a avea succes pe termen lung.

Construiti link-urile folosind mereu aceeasi adresa pentru site-ul vostru!

O problema banala, totusi de o importanta foarte mare: motoarele de cautare iti trateaza site-ul in mod diferit daca paginile web au link-urile de forma :
http://www.siteultau.com/ sau http://siteultau.com/.
Cand va setati link-urile asigurati-va ca folositi aceeasi structura a URL-ului!
Folositi aceeasi structura si in interiorul site-ului vostru. Asigurati-va deasemenea ca link-urile interne ale site-ului au aceeasi structura ca si link-urile externe (care vin dela alte site-uri). Amestecarea structurii link-urilor este o greseala facuta in mod curent, care determina Google sa ia in considerare numai unul dintre URL-uri ca fiind cel real, asta insemnand defapt ca link-urile spre celalalt tip de URL folosit, nu vor fi luate in considerare!
In principiu, este preferabila folosirea URL-ului ce contine "www".

Link-urile in adancime (Deep Link)

Directionati link-urile care vin dinspre alte site-uri catre "homepage" si catre paginile importante din site.
Majoritatea webmasteri-lor tintesc cuvintele lor cele mai competitive folosind homepage (prima pagina a site-ului). Avand o structura interna de link-uri bine gandita, subpaginile vor beneficia deasemenea de link-urile ce tintesc homepage-ul.
Daca aveti subpagini care contin cuvinte-cheie competitive, o idee valoroasa este aceea de a crea link-uri direct catre acele pagini importante. Un alt aspect benefic al "deep linking"-ului este acela ca iti va face profilul link-urilor sa arate mai natural.

Nu cumparati prea multe link-uri, in special pe pagini web ce nu au legatura cu subiectul site-ului vostru

Link-urile din cuprinsul site-ului tau pot aseza link-urile tale pe mii de pagini dintr-un domeniu. Nu se recomanda achizitionarea unui numar are de link-uri pe pagini al caror subiect nu are nici o legatura cu site-ul tau. Poti atrage atentia spre site-ul tau avand poate 2000 de link-uri catre site, in timp ce competitorii tai nu prezinta decat, sa spunem 50. Asta poate determina competitorii tai sa conceapa un "spam report" daca vei recurge la construirea de link-uri pe site-uri ce nu au un continut cel putin complementar cu site-ul tau. Aceasta poate duce pur si simplu la "banarea"(blocarea accesului) site-ului tau pe majoritatea motoarelor de cautare!!
Detinerea de link-uri avand acelasi text-ancora in prea multe locatii, va putea deasemenea sa-ti aduca penalizari pentru un procentaj prea mare de folosire a aceluiasi text-ancora ce vizeaza site-ul tau.
Un link distribuit pe paginile site-ului nu iti va aduce neaparat o crestere semnificativa a rank-ului pe Google. Link-urile extinse pe multe pagini web pot ajuta motoare de cautare cum ar fi MSN search sau Yahoo! search, dar ele vor trebui sa ramana in continuare RELEVANTE.
Este mai natural pentru un site sa aiba un procentaj mare de link-uri pentru o singura pagina, decat un procentaj mai mic de link-uri catre site, distribuit pe multe pagini. Prea multe link-uri distribuite pe toate paginile site-ului ar putea sa-ti aduca din partea motoarelor de cautare o penalizare.

Achizitioneaza link-uri dela o cat mai mare varietate de
retele.


Este deasemenea important sa achizitionati link-uri pe cat mai multe site-uri ce au multe blocuri "C" unice in IP-uri. Adresele IP de clasa C au blocurile A, B, C unice:

IP Address 123.456.789.000
A block - 123
B block - 456
C block - 789
D block – 000
Lamurire: IP Adress - sau Internet Protocol: orice computer conectat la internet trebuie sa aiba o adresa unica, cunoscuta sub denumirea de adresa IP. Adresa IP este o adresa de tip numeric, scrisa sub forma unui set de patru grupuri de cifre, separate prin puncte (de exemplu: 130.173.38.08.).IP-ul furnizeaza identificarea unica a unui computer si a retelei din care face parte acesta.

Achizitioneaza link-uri dela site-uri ce au nivele de importanta diferite!

Site-urile de calitate au backlink-uri dela site-uri cu importanta diferita. Multi fac greseala de a achizitiona link-uri numai dela site-uri ce au o importanta mare, ignorand pe cele ce au o putere mai redusa.
Dezvoltarea naturala a retelei de link-uri se face obtinand link-uri de toate categoriile (dela cele puternice la cele mai slabe).
O solutie foarte buna de a obtine link-uri de o mai mica importanta, este aceea de a va inscrie in asa-zisele "Directories". O lista cu directoarele la care puteti sa va inscrieti o gasiti la adresa: http://www.isedb.com and http://www.directoryarchives.com

Desigur ca la fel de importanta este obtinerea de backlink-uri dela site-uri relevante, din asa-zisele "authority pages", avand un subiect asemanator sau complementar cu al vostru. Nu va bazati site-ul numai pe link-urile ce vin dinspre "directoare". Variatia este importanta.
"Authority pages" le putem defini ca fiind paginile web care au deja o notorietate certa in interiorul unui grup sau al unei comunitati. In general, daca o pagina are multe link-uri indreptate spre ea si deasemenea contine link-uri catre alte pagini relevante, o putem cataloga drept o pagina cu o autoritate mare. In general, "home page"-urile sunt cele care indeplinesc aceste doua conditii.

Pastrati link-urile un timp suficient de lung, pentru a putea avea rezultate

Gasirea unor noi link-uri si recalcularea page rank-ului de catre motoarele de cautare dureaza destul de mult. In principiu link-urile trebuiesc mentinute pe o perioada de cel putin 90 de zile pentru a le putea vedea efectele asupra site-ului vostru.
Uneori efectele se pot vedea chiar din prima saptamana, dar in general acestea sunt niste efecte temporare si nu le putem lua drept o includere complecta in indexul motoarelor de cautare. Exista o intarziere intre descoperirea unui link nou si includerea acestuia ca un factor in calculul rank-ului unui site. Pentru a putea beneficia de obtinerea unei relevante maxime si de recuperarea investitiei in link-uri, este recomandat sa inchiriati link-uri pe o perioada de cel putin 90 de zile.

Sunt trei componente pe care le poti dezvolta cu campania de construire a link-urilor:

1 - popularitatea link-urilor
2 - rank-ul in motoarele de cautare
3 - cel mai important: trafic

1 - popularitatea link-urilor - poti sa vizualizezi cresterea popularitatii link-urilor accesand site-ul: http://www.marketleap.com/publinkpop/default.htm

Deobicei veti putea observa ca link-urile noi catre site-ul vostru sunt indexate mai repede de Yahoo Search si MSN Search, inaintea lui Google. Pentru a verifica link-urile voastre in principalele motoare de cautare, introduceti adresa in search box-ul fiecaruia:
Link:http://site-ultau.com

2 - rank-ul in motoarele de cautare - Inregistrati-va rank-urile pentru cuvintele-cheie vizate inainte de a incepe sa achizitionati link-uri si verificati schimbarile la intervale de 30 de zile, pentru a vedea utilitatea link-urilor.
Repet: pastrati-va link-urile cel putin 90 de zile!

3 -trafic - pentru ca text link ads vor fi setate ca un link html static, fara un url atasat, trebuie sa va atrageti traficul folosind web logs sau oricare din programele analitice dedicate, cum ar fi ClickTracks sau WebSideStory.

Impartiti numarul de clic-uri dedicat unui site si impartiti-l la suma pe care o platiti lunar, pentru a va face o idee despre cost/clic pe care il platiti. De multe ori costul/clic va fi cu mult mai mare decat pretul de piata al clic-ului, dar este de asteptat aceasta deoarece aceste link-uri au un efect indirect de marire a relevantei in cautari.
Marirea traficului este in principal o consecinta a cresterii ranking-ului in motoarele de cautare. Cu o campanie de linking desfasurata corect, referintele motoarelor de cautare catre site-ul vostru vor creste in mod semnificativ.

Costul "text link ads"
In general text link ads au un pret unic pe o luna de gazduire. Sunt o serie de factori care determina pretul acestora:

- traficul site-ului pe care va faceti reclama. Pentru a vizualiza traficul unui site, puteti apela la Alexa ranking, la adresa: http://www.alexa.com. Rezultatele nu sunt absolute, dar va veti putea face o idee privind traficul pe respectivele site-uri.

- numarul de pagini pe care link-ul vostru va aparea; veti plati mai mult pe un link ce apare in tot cuprinsul unui site, decat pe un link ce apare pe o singura pagina.
Puteti verifica numarul de pagini pe care apare link-ul accesand adresa site-ului pe care va faceti publicitate.

- pozitionarea link-ului; pagina de start este deobicei cea mai puternica pagina, fiind cea mai favorabila pentru cresterea traficului si a popularitatii link-ului. Este de inteles ca un link postat pe o pagina de start va fi mai scump decat unul situat pe o pagina secundara.

- pagerank-ul paginii unde este postat link-ul; este determinat de Google page rank (cu valori intre 1 si 10). O "miscare" desteapta acum ar fi sa achizitionati text link ads numai dupa page rank-ul unei pagini web. Criteriul numarul unu de alegere a paginii ar fi relevanta.. Pretul, bineanteles ca va fi mai mare pentru o postare pe o pagina cu page rank mai mare.

- Link-urile postate pe pagini cu autoritate mare, au valori mai mari. Dar atentie! Nu toate paginile care au un rank mare au si valoare mare. Este mai important sa aveti link-uri postate pe pagini care au cat mai multe link-uri dinspre site-uri diferite, care au teme asemanatoare cu site-ul vostru.

- tema site-ului - unele teme au competitivitate mai mare, cum ar fi :turism, produse farmaceutice si de intretinere, jocuri de noroc, etc.

- numarul de reclame pe pagina: cu cat sunt mai putine reclame pe pagina, pretul de postare va fi mai mare. Nu se recomanda cumpararea sau inchirierea de spatiu pentru reclama pe pagini ce contin mai mult de 15 link-uri de acest fel. Cu cat mai putine reclame pe respectiva pagina, cu atat mai bine.

- pozitia pe pagina a text link ad- ului; pozitionarea intr-o zona in care sansele de a fi accesat sunt mai mari, va va costa desigur mai mult.

Ma opresc aici pentru moment; curand am sa revin cu expunerea unui material amplu, cu o tematica foarte "fierbinte", in continua transformare: SEO; pentru cei ce nu au avut ocazia sa studieze acest domeniu, aceasta inseamna Search Engine Optimization. Fara cunostinte temeinice in domeniu, a "supravietui" si a fi vizibil in jungla INTERNET este imposibil!

Niciun comentariu:

Loading the player ...