Pentru un site vizibil in Google

Astazi ne vom referi la modalitatile de a deveni "vizibil" in atotputernicul motor de cautare GOOGLE




Iata ce spune chiar Google referitor la PageRank:

"PageRank se bazeaza pe natura democratia unica de pe web, folosind structura vasta a link-urilor ca un indicator al valorii individuale a fiecarei pagini. In esenta, Google interpreteaza un link dela pagina A catre pagina B, ca un vot al paginii A pentru pagina B. Dar Google ia in calcul mult mai multi parametrii decat volumul de link-uri catre o pagina; de exemplu acesta analizeaza si pagina care acorda votul. Primirea de "voturi" dela pagini care la randul lor sunt si ele importante, ajuta paginile vizate sa capete o importanta mai mare. Sprijinindu-se pe acesti factori (dar nu numai!), Google isi realizeaza ierarhizarea paginilor in functie de importanta relativa a acestora.
Desigur, paginile valoroase nu au nici o importanta daca nu le poti gasi gasi atunci cand le cauti. Deaceea Google combina PageRank cu tehnici de cautare foarte sofisticate, pentru a furniza pagini atat RELEVANTE cat si IMPORTANTE, pentru cererea ta. Google merge mai departe, dincolo de tehnica numarararii termenilor ce apar intr-o pagina (si in continutul paginilor ce contin link-uri catre aceasta), pentru a determina daca este pagina care raspunde cel mai bine cautarii tale."




Urmand aceste principii, veti putea "ajuta" Google sa va indexeze paginile siteului si sa acorde atentie marita, prin cresterea "rank-ului" (adica urcarea paginilor in ierarhie). Ca o observatie, va puteti instala Google Toolbar, pe care veti putea vizualiza "Page Rank"-ul fiecarei pagini accesate.
Google acorda foarte mare atentie capitolului CALITATE, si trebuie sa stiti ca asa cum paginile postate pot creste in ierarhia de cautare, tot asa ele pot sa descreasca si in anumite conditii pot chiar sa fie sterse din index! Si atunci cand se intampla asta, Google nu va mai indexa niciodata siteul tau!
Exista insa si situatii in care un site penalizat de Google poate "reintra in circuit". Dupa ce continutul acestuia a fost analizat si s-au scos din el elementele care contravin cu principiile Google, poti inscrie site-ul in "programul de reabilitare", numit "Request Reconsideration".

Sa o luam pe puncte:

Ca siteul tau sa fie finalizat corect, trebuie :

- Sa aveti linkuri la alte siteuri RELEVANTE.
- Sa va inscrieti site-ul la Google,la adresa http://www.google.com/addurl.html
- Construiti un site cu o IERARHIE clara si linkuri in text.
- Construiti o pagina "SITE MAP", adica o harta a siteului continand linkuri catre toate paginile importante, care sa le ofere vizitatorilor posibilitatea de a accesa rapid orice sectiune care ii intereseaza.
- Creati un site bogat in informatii si scrieti paginile in asa fel incat sa descrie clar si cu acuratete subiectul sau subiectele abordate.
- Ganditi-va la cuvintele pe care utilizatorii le-ar putea folosi atunci cand folosesc motorul de cautare si (FOARTE IMPORTANT!) folositi-le in textul saitului. Acestea sunt "vestitele" KEY WORDS. Relevanta folosirii lor in continutul siteului este mai mare pentru motoarele de cautare, decat folosirea lor sub tag-ul "META"! Multi "smecheri" isi inchipuie ca daca umplu o pagina intreaga cu key words sub tag-ul "meta", fara a tine seama de CALITATEA acestora si de RELEVANTA, o sa ajunga in fruntea cautarilor cat-ai-zice-peste. FALS! Dar despre key words o sa mai vorbim intr-o alta expunere.
- Este de preferat sa se foloseasca TEXT-ul decat IMAGINEA pentru a vizualiza nume importante, continut si linkuri. FOARTE IMPORTANT:CRAWLER-ul (adica "navodul" pe care google "il arunca" pentru a indexa pagini noi)NU RECUNOASTE TEXTUL CONTINUT IN IMAGINI!
- Tagurile "TITLE" si "ALT" trebuie sa contina atribute descriptive si foarte clare.
- Verificati sa nu aveti linkuri defecte si corectitudinea codului HTML.
- Daca va decideti sa folositi pagini dinamice (adica URL-ul va contine caracterul "?")trebuie sa stiti ca nu toate motoarele de cautare indexeaza acest tip de pagina la fel de bine ca paginile statice. Este indicat folositi cat mai putine pagini de acest tip.
- Numarul de linkuri pe o pagina trebuie sa nu fie prea mare (mai putine de 100).

Cateva indrumari de ordin tehnic

- Folositi un browser de text (LINX de exemplu), pentru a examina site-ul tau, deoarece cele mai multe motoare de cautare "vad" paginile tale la fel ca Linx. Daca paginile contin multe obiecte de genul sesion IDs, frame-uri, JavaScript,DHTML (dynamic HTML) sau flash, acestea ar putea impiedica vizualizarea continutului paginilor si atunci "spiderii" (adica programele cu care motoarele de cautare scaneaza paginile internet)ar putea avea probleme in indexarea paginilor site-ului.
- Permiteti accesul "robotilor" sa va acceseze siteul fara session IDs sau argumente care indica o cale prin continutul siteului. Aceasta tehnica este folositoare pentru indrumarea vizitatorilor prin site, dar accesarea paginilor de catre roboti se face intr-un mod cu totul diferit! Folosind aceasta tehnica puteti avea "surpriza" sa constatati o indexare incompleta a saitului, deoarece robotii s-ar putea sa nu poata elimina URL-urile (linkurile spre pagini)care arata diferit, dar defapt te conduc spre aceeasi pagina.
- Asigura-te ca serverul de gazduire suporta "If-Modified-Since" HTTP header!
Aceasta facilitate permite serverului sa "spuna" la Google despre modificarile pe care le-ai adus continutului dela ultima scanare a saitului tau.
- Foloseste "robots.txt file" pe serverul tau. Aceasta va spune crawler-elor care directoare pot fi "pescuite" si care nu. Asigura-te ca functioneaza pe siteul tau , astfel incat sa nu blochezi accidental accesul robotului Googlebot crawler.
Iti poti testa "robots.txt", pentru a fi sigur ca il folosesti corect, la adresa robots.txt analysis tool
- Daca doriti sa achizitionati un sistem de managementul continutului, asigurati-va ca acesta poate exporta continutul, astfel incat spider-ul motorului de cautare iti poate "agata" site-ul in vederea indexarii.
- Un alt argument pentru folosirea robot.txt este acela de a preveni indexarea paginilor de "rezultate ale cautarilor" sau a altor pagini care se autogenereaza, pagini care nu au nici o valoare pentru useri daca apar in listele motoarelor de cautare.

Cateva indrumari privind CALITATEA


Si am sa incep cu un "fapt divers":stiati ca Google PENALIZEAZA scrierea incorecta a numelor unor siteuri de notorietate? (vezi youtube, yahoo, adobe etc, etc). Google chiar cere utilizatorilor sai ca daca descopera un anumit site ce incalca principiile sale privind calitatea, sa fie raportat ca spam. Ca sa te convingi, cerceteaza linkul:https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport.
-Unele dintre principiile de ierarhizare a siteurilor in functie de calitatea continutului:
- Concepeti paginile PENTRU VIZITATORI SI NU PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE!!
- Evitati "trucurile" pentru ridicarea artificiala in "ranking". La o scanare facuta de motorul de cautare s-ar putea sa va ridicati rank-ul foarte mult, insa dupa scanari repetate, daca nu generati CONTINUT de calitate, siteul va fi "in cadere libera"! Deci se verifica proverbul "minciuna are picioare scurte".
- O idee buna este sa te gandesti "cam ce ai fi facut tu in plus, la un site care este in competitie cu siteul tau; cu alte cuvinte, analizeaza lipsurile pe care le vezi la competitori si construieste-ti site-ul, astfel incat sa acoperi lipsurile constatate la "vecin"!
- Intreaba-te in permanenta: CONTINUTUL SITEULUI MEU AJUTA VIZITATORUL? II SERVESTE LA CEVA? Un vizitator care ti-a vizualizat siteul o data si nu l-ai convins ca in paginile tale gaseste ceva util, de valoare, nu se va mai intoarce niciodata, chiar daca intre timp, ai postat ceva util.
- Toate aceste principii pe care Google le are in vedere si le impune, au o motivatie cat se poate de serioasa: MENTINEREA SI CRESTEREA CALITATII REZULTATELOR CAUTARILOR! Adica mai pe romaneste, daca, cauti prune, sa nu gasesti mere!
- Unul dintre principiile de calcul a rank-ului este bazat partial pe analiza siteurilor care contin linkuri catre siteul tau. In principiu sunt luate in calcul CANTITATEA, CALITATEA si RELEVANTA linkurilor. Siteurile care contin linkuri catre siteul tau furnizeaza CONTEXT despre continutul paginilor tale si poate furniza date privind CALITATEA si POPULARITATEA de care se bucura siteul tau. Unii asa-zisi webmasteri se angajeaza in schimburi de linkuri, netinand cont de CALITATEA acestora, construind pagini numai de dragul "cross linking"-ului, neluand in calcul impactul negativ pe care il au astfel de actiuni pe termen lung.
Asadar, este bine sa cunoasteti aceste lucruri, ca atunci cand va decideti sa apelati la serviciile unui webmaster pentru a va promova un site, sa va dati seama daca lucreaza corect sau daca, folosind metode "neortodoxe" va creaza in mod artificial un "rank" bun, pentru ca mai apoi site-ul tau sa cada in ierarhie.
Exemple de "scheme" de linkuri concepute pentru cresterea rank-ului si neagreate de Google:
- linkuri create pentru a manipula Page Rank.
- Linkuri catre siteurile spamer-ilor (acestea sunt "taxate" de catre Google, in mod special!)
- Cantitati mari de linkuri reciproce (adica posteaza linkul meu ca-l postez si eu pe al tau).
- Cumpararea sau vanzarea de linkuri catre sau dinspre pagini cu un rank superior.
Totusi, nu toate linkurile platite sunt dezagreate de Google! Linkurile platite care pot fi luate in considerare ca reclama, nu au nici o problema, atata timp cat nu sunt folosite la manipularea rezultatelor de cautare.
Pentru o crestere NATURALA a page rank-ului si pentru MENTINEREA acestuia, cea mai buna metoda este cea "muncitoreasca", adica sa generati continut valoros, relevant si sa obtineti notorietate pe internet, astfel incat linkurile catre tine sa fie create in mod NATURAL, ca o consecinta a RELEVANTEI CONTINUTULUI.Ca o concluzie in ceeace priveste relevanta linkurilor care vizeaza un site, putem spune ca acestea sunt practic niste VOTURI EDITORIALE, un fel de masura a aprecierii de care se bucura siteul respectiv si care sunt luate in calcul de toate motoarele de cautare.
O alta tehnica pe care Google "nu o are la suflet", este folosirea programelor neautorizate folosite pentru a inscrie paginile (submit pages) si cele dedicate verificarii pozitiei ierarhice a acestora (ceck rankings). Deasemenea nu recomanda folosirea programelor gen WebPosition Gold.






Niciun comentariu:

Loading the player ...