CE TREBUIE STIUT?

##
Daca ati ajuns la aceasta pagina, inseamna ca aveti deja un PC si o legatura la Internet, ceeace e un bun inceput !
Dupa gluma, trecem la treaba.
Inainte de a ne apuca de lucru, trebuie sa stim ce ANUME trebuie facut.
Sa o luam pe puncte:

1.Vrem sa vindem, dar cui?
Doleantele potentialilor clienti pot fi catalogate drept fara de numar. De aceea suntem nevoiti sa ne alegem un cerc—tinta de potentiali clienti, al caror profil sa fie oarecum comun din punct de vedere al varstei, placerilor, hobby-urilor, pasiunilor, slabiciunilor, etc., pentru a realiza un produs tipic, pe care grupul de clienti sa fie dornic sa-l achizitioneze.

2. Vrem sa vindem, dar ce?
Este o intrebare mult prea generala, avand in vedere ca practic, puteti vinde ORICE.
Putem doar sa impartim aceasta piata in doua mari categorii : vanzarea unor INFORMATII si vanzarea unor BUNURI. Ambele categorii pot fi la fel de profitabile si utile potentialilor cumparatori.
Puteti fi specialist intr-un anumit domeniu de larg-interes si sa concepeti o carte electronica, sau puteti porni o afacere cu anumite bunuri care se cauta. Totul este posibil. Singura MARE conditie este sa verificati temeinic inainte PIATA, pentru ca altfel afacerea nu va aduce profit.
Sfatul meu este sa va ganditi la comercializarea unor bunuri sau a unor idei care va fac placere. Numai astfel veti reusi ca dintr-o afacere sa faceti si un hobby si totul va fi OK. Altfel, exista pericolul de a va plictisi si chiar de a uri ceeeace faceti si in unele cazuri chiar sa renuntati. Exemple? Incercati numai sa comercializati CD-uri cu manele, cand voi sunteti rockeri sau iubitori de muzica clasica. Nashpa, nu?
Intrebarea urmatoare ar fi—logic vorbind: BINE-BINE, DAR DE UNDE STIU CE ANUME SE CAUTA?

Pentru aceasta avem instrumente dedicate PROSPECTARII pietei virtuale de pe Internet, pe care le gasim fara probleme, la cateva click-uri distanta.
Deci, ce anume cautam? Hai sa cautam NISE DE PIATA. Nu cred ca trebuie sa definesc termenul; acesta spune tot. Trebuie gasit acel “ceva” care se cauta si pentru care nu exista o oferta care sa satisfaca piata.
Aici de obicei intervine prima mare greseala pe care o comit cei
“ repeziti”; 99% din cei interesati de deschiderea unei afaceri pe net dau drept solutie de vanzare un obiect sau o idee care I SE PARE LUI ca este cautata. Rareori ADEVARAT, de cele mai multe ori FALS.

Poti deasemenea gasi un produs care se cauta pe piata electronica, insa oferta pe acel produs poate fi extrem de variata si de bine pusa la punct astfel ca, va trebui sa intri in concurenta cu siteuri care s-au adaptat si optimizat o lunga perioada de timp, ceeace nu mi se pare recomandabil (n-are rost sa redescoperiti roata).
Blocajul pe care ti-l da o idee FIXA in ceeace priveste obiectul de comercializare si nemasurata LACOMIE de a da peste mina de aur in trei zile (ca Fat– Frumos), este cauza esecului unei parti importante dintre cei ce incearca o afacere pe net. In faza de inchegare a ideilor, va dau un sfat : fii “ardelean” adica, gandeste-te bine si studiaza de o mie de ori oportunitatea, pana sa ajungi la concretizare. Nu de alta dar altfel e pierdere de bani, de vreme si multa munca in zadar (ca sa nu mai vorbim de nervi!).
3. Vrem sa vindem, dar cum ?

Filozofia unui comert de succes sta in a oferi spre vanzare CEEACE SE CAUTA SI NU CEEA CE CREZI TU CA SE CAUTA !

Acesta ar fi un subcapitol pe care l-as cataloga drept “psihologic”.
O sa incerc sa inserez cateva principii de baza ce pot face diferenta intre un succes total si un esec asemenea.
Un prim principiu ar fi acela de a fi, si de a demonstra cumparatorilor ca esti un om CORECT si ca nu incerci sa-i pacalesti in vreun fel. Produsul tau trebuie sa aiba o valoare reala si sa fie in deplina concordanta cu pretul cerut. Altfel, vei fi catalogat cel putin ca “neserios”, “tepar”, “altul care vrea sa-mi fure banii”, etc., iar afacerea ta va avea “picioare scurte”. Incearca sa oferi garantii cat mai convingatoare produsului tau, mergand pana la “money back” pentru clientii dezamagiti.
Porneste la drum in construirea afacerii tale in mod LEGAL ! (Daca vrei sa dormi linistit pe perna ta!).
Prezinta-ti produsul in asa fel incat potentialul cumparator sa inteleaga in cateva secunde despre ce este vorba. (Lumea nu mai are rabdare sa descifreze mistere!).
Fii puternic in promovarea produsului, dar nu si agresiv. Nu-ti umple paginile site-ului cu fel-de-fel de “zorzoane”, culori stridente, bannere de prost– gust, etc., care sa oboseasca cititorul si sa-i distraga atentia de la ce este mai important: obiectul pe care-l propui spre comercializare. Foloseste mai degraba linii fine, meniuri simple, texte elegante si vizibile (nu toti avem ochi de soim).
Intra in “pielea” vizitatorului si incearca sa ANTICIPEZI ce intrebare ii trece acestuia prin cap la un moment dat, astfel incat in urmatoarele randuri intrebarea lui sa-si gaseasca raspunsul. Aceasta tactica poate atarna greu in convingerea vizitatorului de a cumpara produsul tau!
Nu face din site-ul tau un “bazar”, incercand sa oferi de la produse electronice la carucioare pentru copii. Se poate si asa, dar ar trebui sa ai niste resurse financiare imense, sa fii un fel de Quelle, Ikea sau Carrefour ceeace, de obicei, nu este cazul.
Pentru cei ce vor sa INCEAPA o afacere online trebuiesc gasite solutii care sa inglobeze putini bani si multa ingeniozitate. Ca incepatori, exista riscul de a nu te descurca “din prima” si atunci, ce pierzi? O idee si foarte putini bani.

Niciun comentariu:

Loading the player ...